BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

23.8.09

Selamat Datang Ya Ramadhan

Ramadhan datang lagi...
Syukur Alhamdulillah diberikan kesempatan olehNya untuk menjalani ibadah pd tahun ini. Thn ni mak tak berpuasa kat sini laa pulak. Katanya nanti pertengahan puasa baru dia datang. Thn lepas dan tahun sebelumnya, sepanjang Ramadhan dia berada di Putrajaya.

Hari pertama puasa, my sis dan anak-anak dtg berbuka kat umah... meriah laa sikit dan berselera laa dari mkn sorang-sorang.

My sis bawak ayam masak lemak cili padi... perrrgh sedap. Then suruh dia buatkan sambal belacan... (errrr saya tak reti buat sambal belacan (>_<)... dah puas saya belajar dari mak saya, tapi thetappppp tak pandai. Saya pulak sediakan masakan sambal tumis udang + petai. Nikmatnya berbuka puasa. Saya juga buat pulut manis untuk si Fatin. Dulu kecik-kecik suka juga kuih ni... org panggil pulut kaca. Utk kali pertama buat benda yg tidak pernah dibuat, pastu menjadi.. .... bangga laaa juga, especially bila Fatin ckp "sedaaaaaappp mak chu"... Memandangkan camera kehabisan bateri, hanya sempat amik gambo udang dan petai... maka terimalah masakan saya yg sedap lagi hebat ini..... (err blog den kan?.. so? den puji laa diri sendiri)